Google

23 Eylül 2007

Linux'te GCC Yüklü Olmasına Rağmen Derleme Sorunu

Linux dağıtımı olarak kullandığım Ubuntu'ma uzun bir aradan sonra ufak bir C programı yazmak için geri dönmüştüm. Deneme amaçlı bir C kodu yazdım ve uçbirimde komut satırına "gcc a.c" yazdım ama meğer sistemde gcc yüklü değilmiş. Harala gürele "sudo apt-get install gcc-4.0" ile gcc'mi yükledim. Tamamdır herhalde deyip kodu tekrar derlemeye çalıştım. Bu seferde derleme hataları (a.c:2:19: hata: stdio.h: No such file or directory gibi) aldım. Ufak bir araştırma sonucu libc6-dev paketini yüklemem gerektiğini bunu da en kısa yoldan apt-get install build-essential komutuyla yapabileceğimi öğrendikten sonra komutun başına sudo'yu ekleyip enter tuşuna bastım. Aşağıdaki mesajı "y"ye basarak onayladım:

Reading package lists... Done
Building dependency tree... Done
The following extra packages will be installed:
cpp dpkg-dev g++ g++-4.0 gcc libc6 libc6-dev libc6-i686 libstdc++6-4.0-dev
linux-kernel-headers make
Suggested packages:
cpp-doc debian-keyring gcc-4.0-doc lib64stdc++6 manpages-dev autoconf
automake1.9 libtool flex bison gcc-doc glibc-doc libstdc++6-4.0-doc
stl-manual
The following NEW packages will be installed
build-essential cpp dpkg-dev g++ g++-4.0 gcc libc6-dev libstdc++6-4.0-dev
linux-kernel-headers make
The following packages will be upgraded:
libc6 libc6-i686
2 upgraded, 10 newly installed, 0 to remove and 162 not upgraded.
Need to get 13,8MB of archives.
After unpacking 34,2MB of additional disk space will be used.
Do you want to continue [Y/n]?

Yükleme işlemi sona erince tekrar kodumu derlemeyi denedim ve voila! İşlem bu kadar. Şu apt-get ne büyük nimet değil mi?

Etiketler: , , , , , ,

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home